Ana Sayfa » Jingle

Jingle

Jingle, reklamların olmazsa olmazları arasında yer almaktadır. Başarılı bir reklam jingle ile ürünü oldukça popüler hale getirebilmek mümkündür. Reklamda jingle kullanmak her zaman faydalı olmayabilir. Bazı ürünlerin reklamlarında müzik yerine vurucu bir slogan ya da sessizlikle işlenen yazılı bir tema etkili olabilmektedir. Görsellik kadar işitsellikle oldukça önemlidir. Öyle ki reklamın önüne geçip neredeyse bir müzik parçası kadar efsaneleşen, sloganlaşan ve dillere dolanan ve dönemlerine damgasına vurmuş reklam müzikleri vardır. “Bir bilmecem var…” sözleri ile başlayan reklam, çocuk şarkısı misali uzun yıllar hafızlardan silinmemiştir. Reklam jingle olmanın yanında kendi başına bir şarkı özelliği taşır hale gelmiştir. Başarılı reklam müzikleri o ürünün marka ile anılmasında sebep olmuştur. Örneğin bir peçete markası ve bir kadın pedi markası, bu markalarla özleşmiş, marka ürün isminin yerini almıştır. http://bukajingle.com/ adresinden jingle konusunda daha geniş bilgi edinebilirsiniz. Başarılı bir müzik için önce bu alanda tecrübeli bir reklam ajansı ile çalışmak gerekmektedir. Bu durumda öncelikle reklam bütçesinin iyi belirlenmesi ve nasıl bir tanıtım aşaması izleneceğine karar verilmesi gerekmektedir. Jingle hazırlanıp hazırlanmaması gerektiğine reklamcılarla ürün sahibi ortak olarak karar verebilir. Müziklerde ve sözlerde telif hakkı konusu iyi görüşülmeli, hazırlanan rakamın çalınmaması ya da benzerinin daha önce piyasaya çıkmaması için alınacak önlemler ve gizlilik anlaşmasının da iyi hazırlanması gerekmektedir. Reklam, ürünü öne çıkarmanın yanı sıra markalaşma, toplumca kabul görme, ilgi çekme, merak uyandırmaya da yaramalıdır. Başarılı bir reklam çalışması için, hem ürünün, hem reklamın hem de reklam müziğinin yani jingle-ın birbiri ile özdeşleşmesi birbirini iyi dengelemesi gerekmektedir. Jingle hazırlanması uzun ve yorucu bir süreçtir. Bu süre zarfında yaratıcı ve farklı bir iş çıkarmak tamamen reklamcının yaratıcılığı ile doğrudan alakalıdır.

0 yorum:

Yorum Gönder