Ana Sayfa » Özgeçmiş Nasıl Hazırlanır?

Özgeçmiş Nasıl Hazırlanır?

Başvurulan işin niteliğine göre istenen bilgilerde bazı farklılıklar olmakla birlikte özgeçmişte, kişisel bilgiler, iletişim bilgileri, eğitim bilgileri, iş deneyimleri ve kişisel başarılar gibi bilgiler yer alır. Bazı kurumlar eleman almak için iş ilanlarına başvuru yapacak adaylardan ek bilgiler isteyebilirler. Bu durumda bu bilgileri özgeçmişinizde kişisel bilgiler bölümüne veya ön yazınıza ekleyebilirsiniz. Özgeçmişinizi oluştururken yazım hatalarına, imla kurallarına dikkat ederek özenle hazırlamalısınız. Özgeçmişinizdeki bilgilerin tamamen doğru, abartılmamış ve gerekirse belgeleyebileceğiniz bilgiler olmasına dikkat edin. Özgeçmiş formunda ilk olarak "Kişisel Bilgiler" ve "İletişim Bilgileri" bölümlerini doldurun. Daha sonra "Çalışma Bilgileri" bölümünde mesleğinizi veya şu an çalıştığınız işinizdeki unvanınızı yazın. Daha sonra özgeçmişinize iş deneyimlerinizi belli bir sıraya göre işe giriş çıkış tarihlerine dikkat ederek ekleyin. İş tanımlarınızı mutlaka açıklayıcı bir biçimde yazın. Bu bölüm sizin yetkinliğinizi ve işe uygunluğunuzu anlamaları için önemli bir bölümdür. Bu deneyiminizde neler yaptığınızı iyi anlatın. Gerekirse rakamlar, oranlar, ve yüzdeler gibi nicelikler ekleyin. "Eğitim Bilgileri" bölümünde ise en son mezun olduğunuz veya olacağınız eğitim seviyesini belirterek, bu eğitim seviyesine göre öğrenim gördüğünüz okulları ve bölümleri ekleyin. Eğer öğrenciyseniz, yeni mezun olduysanız veya iş tecrübeniz yoksa iş deneyimi eklemenize gerek yok. Varsa staj deneyimlerinizi girin. Okulda yaptığınız projeleri ve bitirme tezinizi çalışma bilgilerine ekleyebilirsiniz. Son olarak katıldığınız kurs ve seminerlerle, referans bilgilerinize yer vermeniz yeterli olacaktır. Eleman.net olarak iş arama sürecinizde başarılar dileriz.

0 yorum:

Yorum Gönder