Tramer kayıtlarından elde edilen veriler ışığında zorunlu trafik sigortası yaptırmayanların oranı illere göre farklılık gösterse bile en büyük farklılık araç türlerinde ortaya çıkmaktadır. Zorunlu trafik sigortasını yaptırmama oranıotobüste %18.5, minibüste %19,3, kamyonda %20.6 iken, aslında tavan yapılan türler motosiklet ve traktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Trafiğe kayıtlı olan traktörlerin %55.9 u zorunlu trafik sigortası yaptırmamış durumda. Bunun yanı sıra, 2 milyon 676 bin adet olarak trafiğe kayıtlı olan motosiklet sayısının, %62.5 u trafik sigortasını yaptırmamış bulunuyor. Bu oran araç türleri açısından en yüksek rakamı teşkil etmektedir.
2013 yılının ilk altı ayında 408 bin 587 kaza tespit edilmiştir. 2012 yılının tamamına bakacak olursak bu rakamın 961 bin civarında olduğunu görüyoruz. 2011 yılında ise bu rakam 938 binli rakamlar civarında idi. 2013 yılının ilk yarısına baktığımız zaman kaza tespit tutanaklarının bize kaza rakamlarının 2011 yılının bile daha gerisinde kalacağımızı gösterdiğini anlayabiliriz. Kaza sayıları, hangi illerde yapılıyor, hangi araç türleri yapıyor, toplam oluşan hasarın tutarı, kaza yapan araç türleri gibi bir çok bileşen bir araya geldiğinde trafik sigortası hesaplama kriterlerini oluşturmaktadır. Kaza risk demektir ve bu risk de primlere yansıtılmaktadır. Yansıtılma oranı ise bu bileşenlerin bir araya gelmesi ile daha fazla artabilmektedir.
TÜİK verilerini inceleyip elde edilen sonuçlara baktığımız zaman, yılın ilk 6 aylık zaman diliminde trafiğe kayıtlı sigortasız araç sayısı 2012 yılının tamamı değerlendirildiğinde 435 bin civarında artış göstermiştir. 2012 yılı içerisinde trafiğe kayıtlı olan araç sayısı 11 milyon 33 bin civarında iken, 2013 yılının ilk 6 aylık zaman diliminde bu sayı 17 milyon 469 bin seviyelerine ulaşmış durumda. Bu kadar araç sahibinin ise aklındaki tek soru gelecek yol olacak olan "trafik sigortası ne kadar".
0 yorum:
Yorum Gönder